blindfold

voluptate, voluptate absoluta

olimpiade

Posted by zgriptzu on February 26, 2009

De data asta incep fara o introducere nenuantata in tema articolului, dau nume si ma refer strict la ceea ce vreau sa comunic, n-am insipratie de cuvinte academice.

ep 1: Diana, colega mea de clasa a vrut sa participe la olimpiada de istorie. La afisarea rezultatelor la etapa pe sector, Diana era foarte entuziasmata, stiind ca a scris foarte bine, insa s-a trezit cu un 8.20 – prima eleva necalificata la urmatoarea etapa; punctajul minim pentru calificare era de 8.50. Desigur, nu a ezitat sa depuna contestatie, iar dupa ce i s-a recorectat lucrarea, Diana a luat 9.90, adica i s-au acordat 1.70 puncte in plus fata de prima corectura.

ep 2: Eu m-am dus la olimpiada la geografie. La etapa pe sector stiam ca pe cat/cum scrisesem eu trebuia sa iau in jur de nota 8. I-am spus mamei ca daca punctajul minim de calificare la etapa ce urmeaza este 8, sigur ma voi califica, daca e 8.50 am dubii in privinta calificarii. Ziua ce a urmat zilei cu olimpiada m-am dus sa vad rezultatele: jhgkfdksw – 8.00 – admis; A.M.Cristina – 6.50 – respins! Prima sub linie! Desigur, am depus contestatie, cerere in care am mentionat si faptul ca parte dintre subiectele date la olimpiada NU se regasesc in manualul dupa care m-am pregatit eu, care este considerat cel mai bun manual de geografie pentru clasa a10a! Marti seara ma suna profesorul meu de geografie, entuziasmat, sa ma anunte ca doamna metodista i-a telefonat pentru a-i spune ca m-am calificat la etapa urmatoarea, cea pe municipiu, avand punctajul de 8.10! Adica mi s-au acordat 1.60 puncte in plus fata de prima nota. Punctajul minim pentru calificarea la urmatoarea etapa era 8.00.

Ce concluzii putem trage de aici:

1. Nici macar profesorii care predau aceste doua materii de bun simt, zic eu, nu sunt interesati si/sau preocupati de elevii care doresc performante in aste domenii.

2. Inca o dovada de “corectitudine” de care dau dovada anumite cadre didactice din anumite institutii de invatamnt de stat, obligatoriu, in care toti ar trebui sa fim notati la justa valoare.

Oare mai are vreun rost sa-mi complic existenta, incercand sa demonstrez ca sunt mai buna decat orice copil de diplomat/politician/whatever care da suta de euro si ia diplome pentru olimpiade la care nu a facut decat sa se prezinte? Si, extinzand putin revolta mea, m-as putea referi chiar la examene obligatorii si cu adevarat importante, unde lucrurile se rezolva de maniera asta de nevoie, nu de moft… dar deja dau in alte idei ale mele, care nu-si au locul aici, asa ca ma opresc.

Enjoy Morcheeba – Never an easy way

4 Responses to “olimpiade”

  1. […] olimpiade « blindfold […]

  2. oszmilno said

    JxDYeo kvcqvhatrlor, [url=http://amvnvwoiaklt.com/]amvnvwoiaklt[/url], [link=http://pmyqdrgycsll.com/]pmyqdrgycsll[/link], http://cdtiovobvvov.com/

  3. Miruna said

    EP3:

    oLimpiada de germana;dupa ce ca nu sutn trecuta pe lista de pe usa,repet DE PE USA,lista trimisa de profesoara mea fiind in regula,directoarea imi reproseaza ca INDRAZNESC sa ma simt ofensata de dezorganizarea lor.Sunt mutata in 3 sali diferite,se maraie la mine.Din solidaritate cu prostia,supraveghjetoarea imi raspunde in varful limbii cand vreau sa mi se lamuresca ceva cu privire la subiect.”dupa ce ca va primi peste liste mais i comentati’.colac peste pupaza la final,sunt pusa sa astept afara ca DE DOMNE’ holul ditai liceului I L CORAGIALE nu e frate de ajuns…

  4. andrei f said

    1. Mereu trebuie sa lupti pentru ceea ce crezi cu adevarat
    2. Da, ai dreptat multi dau 100 de para si trec dar tu simte-te mandra ca ai ajuns acolo fara sa dai 😉 Nu trebuie sa demonstrezi nimanui ca esti in stare… trebuie sa iti demonstrezi mai intai tie
    3. Din pacate trebuie sa recunosc.. ai dreptate… multi, foarte multi trec la olimpiade doar pentru ca au bani sau pentru ca profesorul lui de la clasa sau de la meditatii cunoaste inspectorul sau se afla in cine stie ce comisie… dar uite alt motiv sa fi si mai mandra de tine 😛
    4. Am tot incercat sa le spun inspectorilor in ultima vreme dar nu vor sa auda si doar o mana de profesori nu reusim asta. Olimpiadele nu au ca programa asa cum ar trebui sa aibe materia din clasa respectiva… la olimpiade merg de obicei elevii care au invatat materia de clasa a 11 in clasa a 9-a ca sa participe la olimpiada de a 9-a. Poate ca nu se observa prea bine de catre voi dar ar fi bine sa studiati cati din primii 5-6 elevi calificati la faza urmatoare la orice materie au ca profesori pe cei care au facut subiectele… Poate ca nu stiati nici faptul ca se negociaza ca la piata fiecare loc de calificare… daca initial se stabileste ca se califica primii 7 la fiecare clasa dupa ce se negociaza se poate ajunge ca la o clasa sa ii ia pe primii 13 si la restul pe primii 5… asa ca nu mai fiti dezamagiti 😉

Leave a Reply

 
